mercy

Wednesday, October 27, 2010

dum spiro,spero

salam,,
arini aku nak bercerita pasal exam osteology aku..ya aku fail exam tu..hehe..osteology,ape benda ni..osteology ni sebenarnya study pasal tulang..haha..aku ada dua paper,satu pin test dan satu lagi multiple choice question(mcq)..hehe..ok2..disebabkan aku fail aku rasa macam nak cerita pasal benda ni..at least aku ada luah la kat sini kan..haha..

maybe ada orang xtau pin test to macam mana..pin test tu macam ni..ada la tulang,dan akan ada satu pin kat tulang2 tu..dia akan letak pin tu kat mana2 jer yang dia suka...macam gamba ni dia pin kat x ray dan kat skull..aku rasa yang dia pin tu tuberculum sellae..entah la betol ke tak..aku lemah sikit bab2 x ray ni..tu kawasan sella turcica jugak 2..kat situ ada anterior clinoid process jugak..ok2,cukup2!!nanti makin pening pulak kan..haha..
ada jugak dia pin kat tulang biasa dan bukan kat xray..
disebabkan aku dah fail,aku kena la retake lagi benda2 ni..pin test dengan mcq..aku reda jer sebenarnya sebab aku rasa ni yang terbaik untuk aku..aku retake minggu depan hari selasa..untuk pass aku kena dapat 26 daripada 40 untuk setiap test la..26 untuk mcq dan 26 untuk pin test..aku dapat 25 untuk pin dan 21 untuk mcq..jadi aku kena retake dua2 test laa..kalau retake pintest,aku kena ambik satu lagi exam pin test..tp untuk mcq,retake die adalah oral dengan lecturer kita..haha..oral test ni kita pergi depan lecturer dan lecturer akan tanya soalan kat kita..

aku akan wat yang terbaik untuk minggu depan..aku akan berusaha sebaik mungkin..ini yang terbaik untuk aku dan aku terima..ada hikmah di sebaliknya kan..sebab aku tau dum spiro,spero..selagi aku hidup aku bole berharap..doakan yang terbaik untuk aku..:)

salam..

No comments:

Post a Comment