mercy

Monday, January 24, 2011

Hanya orang yang berjiwa besar yang mempunyai cita2 yang tidak difahami oleh insan biasa..


assalamualaikum..
teka trofi apa kat atas tu..trofi world cup!!!!!kenapa aku letak trofi tu?.emm sebenarnya aku baru sahaja start cuti winter break..22.1 sampai 14.2..lama kan..
then aku pun berfoya2 la..teka apa aku buat?.tengok movie!!!!^ ^movie apa hafisza tengok?hahah..barbie and the three musketeers..hehe..tiba2 rasa macam cikgu tanya soalan dekat budak pra sekolah..
ada something yang aku dapat dari cerita ni sebenarnya..jangan pandang serong pada cerita kartun..sebab pada aku kadang2 cerita kartun tu yang dapat sampaikan mesej lagi bagus dari drama2 yang penuh babak2 jatuh tergolek,masuk longkang,masuk gaung semua..haha,apa a aku mengarut ni..
ok2..sebenarnya cerita tu pasal seorang perempuan yang nak jadi pengawal diraja..yang jadi masalahnya tak ada seorang pun pengawal raja perempuan..jadi macam pelik la kan dia nak jadi pengawal raja..semua orang gelakkan dia bila dia kata dia nak jadi pengawal diraja..agak a jugak kan,dah la perempuan..nak jadi pengawal pulak tu..tapi aku suka dia punya skrip..through courage is persuing your dream even when everyone else said that is impossible..
kawan2,dulu aku punya impian yang aku rasa mustahil untuk aku capai..aku nak fly..tapi kadang2 aku rasa mustahil sebab aku buat A level dalam masa setahun..setahun yang cukup menguji mental dan fizikal aku..kadang2 uji kekuatan rohani aku..kebergantungan aku pada Allah..sungguh kadang2 aku lemah..kadang2 aku rasa aku tak mampu..tapi setahun tu jugak yang ajar aku jadi tabah..jadi kuat..jadi orang yang lagi sabar..jadi orang yang lebih faham erti kesusahan..
kawan2,aku nak pesan,kalau kita ada apa2 pun impian dalam hidup kita..walau sesusah mana pun ia..keep moving on..pegang impian tu..jangan sekali2 kita lepaskan dia..kuat!!!!jangan pernah berhenti berharap..jangan pernah berhenti berusaha..jangan pernah berhenti bergantung pada Allah..
just because you have your feet firmly on the ground doesn't mean you can't keep reaching for the sky..

No comments:

Post a Comment